lördag 21 februari 2009

Vilket jäkla pass

Igår blev man utringd tidigare....växeln ville att jag skulle köra ner en bår till Stockholm.
Man skyndade sig att klä på sig uniformen o stack in till stan för att hämta bilen.
Ner till bårrummet o bädda bilen lite snabbt. Tur man körde 36:an....den är snabb att bädda.
Upp på avdelningen o hämta kunden o sen ner till bilen för att sedan börja tuffa dom många milen.
Vi stannade till i Sundsvall för följeslagaren ville ha lite fika o kaffe....passade på att köpa en mugg jag oxå :)

Sen fortsatte resan neråt....fan vad folk kör fort efter E4:an....lyckades hitta rätt när man kom dit ner. Efter många om o men hittade vi oxå vart kunden skulle. Det är inte det minsta sjukhuset i Danderyd...det var gigantiskt.

När jag hade lämnat av dom skulle jag prova att hitta ut igen....men tro inte att det var lätt...lyckades hamna i södergående riktning igen på stora vägen....karamba jävla skit...vart fan vänder jag???
Blev tvungen att använda GPSen i bilen....knappade in Kyrkg 56...Östersund...då gick det galant.
Jag hamnade i rätt riktning igen.....ja då var det bara en jävla massa mil kvar hem igen.
Man skulle haft med sig någon fler så man hade haft någon att prata med.

Jag kan säga som så att sängen var väldigt härlig när jag kom hem.

Nu ska man filosofera ett tag innan man börjar jobba igen.

Inga kommentarer: