onsdag 16 september 2015

Ofrivillig brandövning

Låg i soffan i godan ro o tyckte synd om mig själv...har en fruktansvärd huvudvärk med en tandvärk som jävlas.
När plötsligt brandvarnaren börjar på att toktjuta...flyger som en projektil ur soffan, sopar tårna i bordet, svär en ramsa medans jag remmar som en tok nerför trappan ner till källaren. Konstaterar därnere att där var allt lugnt...ingen rök eller röklukt där....upp för trappan o sniffar som en blodhund i hallen där brandvarnaren sitter men ingen röklukt där heller.
Däremot står badrumsdörren öppen o Christian har just tagit sig en tokvarm dusch....vilket har resulterat i att varm ånga åkt ut i hallen och brandvarnaren sitter alldeles utanför badrummet. Bra då vet man ju iaf att den fungerar.
Barnen gjorde iaf helt rätt....medans jag försöker hitta orsaken till det våldsamma tjutandes hade dom sprungit ut på bro. Nu har jag vädrat ut ångan så nu är det lugnt igen.

Men allt springande va inte nådigt för mitt huvud....nu dunkar det värre än innan...trots maxdos av både alvedon och ipren....längtar tills jag får dra ut tanden så jag slipper det här.

Nu ska man bara få dom minsta barnen att varva ner och lugna ner dom så dom kan somna...så man själv får försöka sova lite. Dom är lite uppskakade och rädd att brandlarmet ska tjuta inatt när vi sover.


Natti natti

Inga kommentarer: