fredag 29 maj 2015

Hektiska dagar

Phuuuu va fullt upp det är på dom lediga dagarna....inte en minut stillasittande utan man flöjer runt hela tiden.

Igår gav jag mig på ett nytt projekt....jag i ett nötskal...ger mig alltid på sånt jag aldrig gjort tidigare men oftas så klarar jag uppgiften oxå....för iaf på Beijers o köpte mig lite virke...sen på Jula för att fixa gångjärn. Här ska nu byggas en dörr till vedboden....o tadaaaaaa jag fick till en dörr 
Nu hänger den på plats oxå....fy fan va duktig jag är alltså...hehehehe

Tog även o tokklippte bort en massa hår igår. Frisören hade värsta ångesten över att hon skulle klippa bort så mycket...ville inte riktigt sätta saxen i mitt hår men tillslut så för den första tofsen ner på golvet....ojojoj va skönt det var att bli av med allt långhår 

Köpte även lite fina lampor på Jula när jag ändå var där...placerade dom i rabatten så det ska lysa lite fint på kvällen när mörkret faller.

Blir värsta bildbomben i bloggen idag :) :) :)


Idag har jag fixat o trixat med växthuset...burit ut alla blommor dit o sen har jag satt alla tomater i större krukor. Sen fick det bli en kupévärmare som värmer växthuset på natten eftersom det var slut på frostvarnare på Jula....hoppas det funkar annars blir det ett besök på nått växtvaruhus.

Skulle hjälpa Maria med hagen oxå men då hade hennes snälla granne redan gjort vårat jobb...lite snopna blev vi men vi fick ju ändå umgås en stund :)

Nu lite fika innan man dunkar skallen i kudden....reveljen ljuder tidigt imorgon...då är det fotbollsmatch för Philip.


Inga kommentarer: