tisdag 15 januari 2013

Camillas Lax

Här kommer receptet på laxen jag gjorde igår...visst den heter nått annat egentligen men jag döpte om den lite bara :)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

4 portioner

600g Laxfilé

Överbakning:
2 dl riven Västerbottenost
1,5 dl hackade räkor
1 dl cremé fraiche
½ dl hackad dill
½ dl hackad gräslök
100 g färdig Skagenröra
salt & peppar

Citronaioli:
1,5 dl majonäs
1,5 dl matlagningsyoghurt
2 vitlöksklyftor
½ pressad citron
salt & peppar

Tillbehör:
1 paket frusen sparris
1 paket bacon



  1. Dela laxen i 4 bitar (jag fuskade o hade 4 färdiga bitar) o placera dom på ett ugnsfast fat. Salta lätt, rör ihop rivna osten o alla övriga ingredienser till överbakningen. Bred fyllningen på laxen. Baka i ugnen på 200 grader till 55 grader innertemperatur på laxen
  2. Rör under tiden ihop citronaiolin
  3. Koka sparrisen enligt förpackningen. Ta sen ur så många sparrisar som du vill ha o linda in i bacon...stek dom i stekpannan.
  4. Servera med potatis
Eftersom jag inte äter potatisen tog jag lite extra sparris till.

Hoppas det ska smaka gott :)

Inga kommentarer: