söndag 12 januari 2014

Lathetsdag

Denna dagen har gått i lathetenstecken...man kunde inte vara ute pga kylan o man hittade ingen energi att göra nått inne. Satte mig ner på golvet o tog itu med Bubblans päls...men det är en kamp varje gång numera....det är precis som om hon har blitt mer känslig o att det gör mer ont när man kammar. Ändå har jag massor av balsam när jag duschar o sen spraybalsam när jag kammar. Eller så spelar hon mig ett spratt...tycker det är megatråkigt o om man piper o gnäller kanske matte slutar kamma mig. Ibland har jag haft tanken på att klippa ner henne så slipper hon att det gör ont...men samtidigt är hon så himla fin i lång päls plus att ska jag ställa ut henne så måste hon ha all päls.
Får ta en fjärdedel varje dag så kanske det går bättre.

Philip hade hockeyträning ikväll oxå...varför ska de va så jämarns kallt i ishallar...fryser ju totalt ihop när man ska sitta där o titta...även fast man klär sig så man ser ut som en Michilingubbe

Bästa mormor bjöd på middag idag...min favvorätt....fläsklägg o potatismos...svullade tills jag höll på att spricka...o så fick jag med mig en matlåda oxå.
Den får avnjutas på tisdag...eftersom jag har en fastedag imorgon.

Inga kommentarer: