torsdag 26 augusti 2010

Bloggtorka :/

Känner att ja har varken tid eller lust att sitta här vissa dagar...har som inte så mycke att skriva om heller. Visst händer de mycke just nu i ens liv.

Eddie växer så man nästan inte hinner me....han har nu börjat vända på sig från mage till rygg. Man hinner inte mer än lägga ner han så har han snurrat runt...sen förflyttar han sig runt på golvet så man hittar alltid igen han på ett annat ställe än där man la ner han.
Dom växer alldeles för fort i den här åldern tycker ja. De händer något nytt nästan varje dag.

Philip har fått börjat på förskolan igen....men han ska bara få gå 15 timmar i veckan. De är för att han ska få komma in i gruppen ordentligt innan de är dags för att börja på 6-års. Känns bara så himla dumt att lämna han där medans en annan går hemma o drar fötterna. Men då hinner man vara lite me enbart Eddie oxå.
Han har väl inte riktigt vant sig vid att han ska ner dit på dagarna...men de kommer väl. Idag ska han få äta lunch där....om han nu vill de.

Sebastian har börjat högstadiet i Krokom.....herreligen att han har blivit så stor min lilla skrutt.
Men allt går bara kanonbra än så länge...han verkar trivas där o de är huvudsaken. Man vill som inte riktigt inse att han har blivit så stor....ja känner mig ju inte så gammal att ja ska ha barn på högstadiet.
Igår fick han prova på att laga mat hemma...blev inte så jätte avancerad mat...köttbullar o makaroner... men ändå...han fick prova iaf. De är ju alltid en början

Själv har ja nu fått mitt nya schema från min nya arbetsgivare. Sa ju som upp mig från min förra åkare men fick rätt så fort ett nytt jobb. Tog bara 1 timme från de att ja hade sagt upp mig så va de klart med en ny.
Sen har ja som fler att köra extra åt oxå....ser fram emot att få börja hos en ny. Ska bli så skönt att inte köra storbil eller rullstolar. Kanske min rygg håller ihop lite bättre...för de är som lite slitsamt med dessa rullstolar...när man ska in o ut med rampen o sen ev kånka en rulle upp för flera trappor.
De är som många som tror att taxiyrket enbart är att sitta på häcken hela tiden o köra från punkt A till punkt B......men se de är de inte. Man får slita rätt så mycke o de är en hel del tunga lyft.

Nä nu blir de mer kaffe innan man ska börja väcka lite barn...

Inga kommentarer: