onsdag 30 juni 2010

Jobbeli jobb

Nu har man avklart ett morgonpass till den här vecka....har bara ett em pass o ett morgonpass kvar sen blir man ledig nån dag. Kul att komma ut o jobba igen kan ja säga...göra nått annat än att bara städa o tvätta.
Dagen började mindre bra idag bara....lyckades försova mig...kl ringde 04,15 men ja skulle bara sträcka på mig....hmmmm OJOJOJOJ  vaknade till o tittade på kl. Den visade 04,44.....shit pomfritt...börjar jobba om 30 min. Snabbt som ögat flög man ur sängen....in på toa o bytte om lite snabbt.....sen blåsa in till stan.
Loggade in 05,19....pphhhuuuu bara 4 min sen.

Sen fick man sig ju en ofrivillig dusch oxå....skulle hjälpa en dam in i bilen men hon bråkade lite med mig o personalen....dom 2 hade ett paraply som dom stod under....själv stog man där i spöregnet. Himlen hade just öppnat sig över mig. Sen skynda sig att slänga in rullatorn i bagaget. Gissa om att ja kände mig som en dränkt katt. De bara rann vatten om mig....självklart hade ja inte någon jacka med mig heller.

Nu sitter man hemma i värmen iaf....ja o barnen tittar på Bolibompa. Eller dom tittar o ja slöar =)
Måste nog ta o fixa lite koffein så man vaknar till.....är som inte dags att somna riktigt än. Men ja gissar på att när Eddie har somnat för natten då blir de gonatt för mig oxå.
Han är så otroligt duktig på kvällen när han ska somna. Han får sin nattvälling...sen mojsar man en stund....sen är de bara att gå o lägga han i sängen så somnar han själv efter ett tag. Helt otroligt att de skulle ta så många försök innan man lyckades få ett barn som somnar i sängen o inte i famnen..hahahaha..sen sover han fram till mellan 4-5 på morgonen....that I like alot.

2 kommentarer:

Only me sa...

Haha, ja huvva vad det har vräkt ner idag!! Sån osis att du skulle vara ute just då ;P

Det är skönt när man bara kan stoppa barnet i säng så sover de. Jag har haft det så med både Julia och Petter. Så lättsamt. Petter käkar och sen är det bara att stoppa han isäng :)

Unknown sa...

Japp...ja hann bara stoppa näsan utanför bilen så vräkte de ner gigantiska regndroppar på mig.

Alla mina tidigare barn har somnat i famnen på mig. Men nu får man en stund själv på kvällen....helt underbart