söndag 31 oktober 2010

Ont...de gör ont!!!!

I hela min kropp idag alltså....har nu varit ute med hästen 2 dagar på raken o de är nått min kropp inte riktigt är van vid. Den protesterar för fullt över hur ja har plågat den...den påminner mig i varje steg att ja har gjort något som ja inte riktigt är van vid....men de är en väldigt skön värk samtidigt.
Man gillar ju att ha träningsvärk för då känns de att man har gjort något.

Sen idag hjälpte ja Maria att slänga in en del höbalar oxå....51 st á 23 kg....blev några kilon man bar =)

Sen har ja problem med att ja får så ont i ena fotleden när ja rider o får som blodstopp i foten....därför måste ja rida utan stigbyglarna mellan varven. Igår red ja nästan hela rundan utan o de känns på insidan låren o i ljumskarna. Men feeeeen va bra träning sånt är. Ska försöka ta mig ut fler gånger den här veckan hade ja tänkt. Men man får se vad de är för väder oxå ute....för Tandis går utan broddar än o de är lite halt då på vissa ställen.....o han är inte världsbäst att hålla reda på sina fötter. Trodde flera gånger idag att vi skulle gå omkull men vi klarade de. Fan vilken smärta de skulle va att få hela den hästen över sig om vi skulle ramla.

Ska oxå försöka återuppta träningen på gymmet....känner att mina muskler har blivit totalt förslappad nu....måste verkligen göra nått åt de. De som hindrar en mest är ju den berömda latmasken man har i sig.
Men den ska drivas ut nu med alla medel som finns.

1 kommentar:

Only me sa...

Åh så skönt m Ridning :) visst är det skönt m träningsvärk!? Då känner man att kroppen fått arbeta :)