tisdag 13 januari 2009

Nattjobb

Ja då har man avverkat ett natt pass igen...21-06...fan vad det är drygt. Hatar dessa långa nattpass..det är bättre när man får sluta kl 03.
Många mil blev det oxå...körde totalt 49 mil.

Fick börja med en storbil till Åre...den började ju bra. Kunderna kommer o anmäler sig på flyget...karamba dom pratar engelska. Jag som är så otroligt duktig på det...not.
Inte nog med det så är deras bagage kvar på Arlanda....skit oxå. Kom äntligen iväg ca 45 min efter landningen. Hinner till Ytterån kommer 2 stora älgar ut på vägen...grisnita...men kunderna ser inte älgarna...blindtyren.
Vänder sen i Åre mot stan...hinner se 4 st älgar till på väg tillbaka.

Kommer till Ås..får jag åka till Lassa o hämta till Föllinge.
Visst det går väl bra..men vägen upp var som såpa bitvis o självklart ska det komma 2 jävla förbannade älgar. Dom ska ligga o sova på natten. Tur man har falkögon ibland.

Kommer tillbaka till stan får jag åka o hämta en kille som vill på Raggar Statoil. Kör han dit o medans jag väntar kommer pappa blågul in på Statoil oxå.
Dom kommer fram till mig o frågar om jag har hämtat den där killen vid Ica .......
Ja det har jag säger jag..ok tycker dom...hur mycket är han skyldig...säger summan o dom går in o pratar med han.
Kommer sen ut o säger att han hade tänkt prova smita från att betala....fan vad jag hatar sånt...men dom kommer med han o han får lov att betala mig det han är skyldig.

Får sedan en flygtaxi från Gällö. Lite less jag var på att köra bil sen...hämtade 1 där nere o 2 i stan.

När jag hade lämnat av på flyget så vek jag vidare hemåt...vad det var underbart skönt att få komma hem o lägga sig

Inga kommentarer: