fredag 7 maj 2010

Trötter

 Fy fan vilken natt de här har varit....har inte blivit många timmars sömn. Eddie hade bestämt sig för att straffa sin mamma för något. Först igår kväll ville han inte ligga själv någonstans...inget förutom min famn dög. Där va han lugn o snäll men så fort ja la ner han så började han skrika o gnälla.
Kunde ju inte ens gå på toa utan att han skrek sig nästan blå.
När man äntligen hade fått han att somna för natten sov han bara 1½ timme i sin säng sen skulle han komma till mig igen. Ja höll på att bli knäpp alltså....till råga på allt kommer Philip in sen oxå på natten o ville sova hos oss....han vägrade att gå till sin säng.
O sömnen som är så himla viktig för att man ska kunna fungera som en normal människa. Får inte ja sova blir ja inte lätt att ha o göra med. Stubinen är ca 1 mm lång då o minsta lilla sak som händer på fel sätt o ja exploderar som värsta vulkanen....orkar knappt med mig själv då.
Dessutom till råga på allt så har ja blivit förkyld....bidrar inte till bättre humör. Näsan rinner som värsta syndafloden mest hela tiden. Snart är ja illröd om snoken...alldeles öm om kranen är man.

Får se om man orkar ut o köra en sväng ikväll eller inte. Skulle som vara roligt att fara iväg en sväng o träffa lite vuxet folk en sväng. Börjar som känna mig lite ensammen här ute på vischan.
Förstår som inte vad man har gjort vissa personer. De har som blivit helt tyst i mobilen o tel nu sen man har börjat på att vara hemma. Ja orkar som inte hålla på att höra av mig hela tiden först heller...då känner ja mig bara tjatig o besvärlig. Inte många man pratar med nu för tiden eller håller på att messa med heller. Är väl inte så mycke att bry sig i men som en sån här dag då börjar man fundera lite. Man funderar på vad man gjort eller om de är för att man inte kan finnas där o ställa upp hela tiden längre.
Fan nu låter ja som en gnällig fjortis men de skiter ja i!!!
Man måste få gnälla av sig o sen är de här min blogg så då skriver ja vad ja vill....tycker man att ja gnäller behöver man inte läsa heller.


Nu ska ja se om ja kan få skrutten att sova en stund o sen muta Philip med nått så ja kan lägga mig en sväng på soffan o slöa innan dom andra barnen kommer hem från skolan.

3 kommentarer:

Only me sa...

Såklart du ska gnälla i din blogg!! Behöver man gnälla så ska man gnälla. Så är det.

Vet vad du menar med tysti i mobilen. Jag har slutat att höra av mig till de som aldrig kan tänka sig att höra av sig till mig först utan att jag måste hålla på. De är ju tydligen inte intresserad av att umgås med mig. Det finns så mycket andra fina människor som jag hellre lägger tiden på.

Sen är jag iof väldigt kass på att höra av mig också, men jag försöker bättra mig.

Kram

Unknown sa...

Ja de finns andra underbara personer att lägga energin på att hålla kontakten med.

Kram

Jenny sa...

Vet oxå vad du menar.. <3 kram